شناسهٔ خبر: 176191 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۰۸۷ روز ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان در شرایط نامطلوب جوی

سیستان مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۸۷ روز از بازه زمانی که اداره کل راه و شهرسازی شمال استان در پنج سال اخیر در حال ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان بود، شاهد وزش باد با سرعت بیش از ۵۴ کیلومتر بر ساعت بودیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن حیدری مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان اگرچه منطقه‌ای زرخیز با ظرفیت‌های متنوع و داشته‌های فراوان است اما به دلیل مشکلات عمیق و انباشت شده از گذشته همواره با واژه نامانوس محرومیت عجین بوده که ظرف پنج سال اخیر و به‌رغم شرایط سخت اقتصادی و آب و هوایی متاثر از خشکسالی‌های پی در پی در سایه همت والای اداره کل راه و شهرسازی استان به مسیر اصلی توسعه هدفمند در ساخت بزرگراه بازگشته است.

وی تاکید کرد: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان نهادی کارآمد توانست تحول اساسی در عرصه‌های مختلف به ویژه راه‌های ارتباطی این خطه ایجاد کند و با مدیریت جهادی، نیازها و اولویت‌های جامعه را شناسایی کرد و با سیاست‌گذاری کارآمد و صحیح به آنها پاسخی شایسته داد تا از این رهگذر مردم استان به آسایش برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از شرکت‌های راه‌سازی و کارگرانی که در این شرایط دشوار آب و هوایی با وجود گرمای بی سابقه هوا و توفان شدید گرد غبار جانانه ایثار می‌کنند، افزود: در تمامی محورهای استان عموماً در طول سال شاهد شرایط نا مطلوب آب و هوایی هستیم به دلیل اهمیت جان شهروندان و توسعه استان بدهی‌های کلان مالی در کنار گرمای هوا و طوفان‌های شدید گرد و خاک نتوانست مانع ساخت پروژه‌های راه‌سازی این اداره کل شود.

عطاء اله اکبری بیان کرد: این اداره کل به سختی در تلاش برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان را در دستور کار دارد، به طوری که امید می‌رود پروژه‌های راه‌سازی به عنوان زیربنای توسعه استان با حمایت‌های مسئولان استانی و کشوری ۲ تا سه سال آینده به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات زیر ساختی در حوزه ریلی، هوایی، ساخت بزرگراه‌ها و مسکن در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی سکان‌دار توسعه میان مدت و بلند مدت استان است و هیچ راهی نداریم که به سرعت شبکه ریلی و جاده‌هایی دوبانده خود را به پاکستان و افغانستان و نیز سه استان مجاور خود متصل کنیم تا ضمن ایفای سهم خود در توسعه استان و شرق کشور بتوانیم ایمنی تردد جاده‌ای را افزایش دهیم.